حمایت از پژوهش های ملی در راستای مبارزه با کرونا

به گزارش مجله صادق ویلا، براساس نامه معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم از پژوهش های ملی و بین المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامـدهای مالی و اجتماعی شـیوع آن حمایت می گردد.

حمایت از پژوهش های ملی در راستای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نامه های جداگانه ای به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری گفت: شـبکه ابررایانش ملی تحت حمایت دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، از تمامی پژوهش های ملی و بین المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامـدهای مالی و اجتماعی شـیوع آن، حمایت و پشتیبانی محاسـباتی می نماید.

در متن این نامه آمده است: ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی مردم شریف ایران و به امید غلبه بر مسائل ناشی از شیوع و ابتلا به بیماری ویروس کرونا، به اطلاع کلیه پژوهشگران، فناوران و دانشگاهیان می رساند که شبکه ابررایانش ملی تحت حمایت دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از تمامی پژوهش های ملی و بین المللی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و پیامدهای مالی و اجتماعی شیوع آن، حمایت و پشتیبانی محاسباتی می نماید.

در این راستا و به منظور ایفای نقش ملی و منطقه ای، این شبکه بر اساس مأموریت در نظرگرفته شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری خود را در اختیار پژوهش های مرتبط با موضوع ویروس کرونا قرار می دهد.

بدین وسیله از کلیه پژوهشگران و فناورانی که به هر نحوی برای یافتن دارو و درمان و یا برطرف مسائل ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا احتیاج به انجام محاسبات و شبیه سازی های پیشرفته دارند، دعوت می گردد تا درخواست های خود را مستقیم به شبکه ابررایانش ملی مندرج در ذیل این نامه ارسال نمایند.

این درخواست ها در اسرع وقت مورد آنالیز قرارگرفته و با اولویت بالا امکانات محاسباتی موجود این شبکه در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.

امید است که با کوشش دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران کشور و همراهی مردم و مسئولان بتوان هر چه سریع تر در مبارزه با ویروس کرونا پیروز شده و اعضای شبکه ابررایانش ملی نیز بتوانند در راستای شکست این ویروس منحوس مشارکت نموده و به نقش و رسالت ملی خود عمل نمایند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 219

به "حمایت از پژوهش های ملی در راستای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از پژوهش های ملی در راستای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید