ترامپ: دیگر نمی خواهیم احمق فرض شویم

به گزارش مجله صادق ویلا، آمریکا قرار است در اقدامی که آن را استراتژیک توصیف نموده، 12 هزار نیروی خود را از آلمان خارج و آن ها را در بخش دیگری از اروپا مجدد مستقر کند.

ترامپ: دیگر نمی خواهیم احمق فرض شویم

ترامپ کمی پس از اعلام این اقدام به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما دیگر نمی خواهیم احمق فرض شویم!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تاکید نموده که این اقدام واکنشی به ناکامی آلمان در تخصیص بودجه دفاعی معین شده برای ناتو بوده است.

از این 12 هزار نیروی آمریکایی حدود 6400 نیرو به خانه باز می گردند و باقی نیروها در کشورهای دیگر ناتو از جمله ایتالیا و بلژیک مجددا مستقر خواهند شد.

اما این اقدام ترامپ با مخالفت گسترده در کنگره روبرو شده و بسیاری معتقدند که این اقدام روسیه را جسورتر می نماید.

مقامات ارشد آلمان نیز در این خصوص ابراز نگرانی نموده اند.

ترامپ کمی پس از اعلام این اقدام به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما دیگر نمی خواهیم احمق فرض شویم. ما تعداد نیروهایمان را کاهش می دهیم چرا که آنها سهم خود را از بودجه دفاعی پرداخت نمی نمایند.

وی اضافه نمود: دستور خروج نیروهای آمریکایی را صادر کردم چرا که برلین با عدم پرداخت سهم کافی در بودجه دفاعی تخطی و غفلت نموده است.

ترامپ در ادامه گفت: نیروهای آمریکایی در برلین بودند تا از آلمان محافظت نمایند. درست است؟ و آلمان قرار بود هزینه این اقدام را بدهد. اما آلمان خلف وعده کرد. ما دیگر نمی خواهیم احمق فرض شویم. مدت 25 سال است که آنها از آمریکا هم به صورت مالی و هم نظامی سوء استفاده نموده اند. به همین خاطر تعداد نیروهایمان را کاهش می دهیم چرا که آنها هزینه ها را پرداخت نمی نمایند.

ترامپ مدت هاست که تاکید دارد اعضای اروپایی ناتو باید سهم بودجه دفاعی خود را افزایش دهند. وی اعلام نموده که اعضای ناتو دیگر نباید به آمریکا برای پرداخت هزینه های دفاعی این ائتلاف تکیه نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 453

به "ترامپ: دیگر نمی خواهیم احمق فرض شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: دیگر نمی خواهیم احمق فرض شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید