بروز نشانه های کرونای دلتا در 70 درصد مبتلایان

به گزارش مجله صادق ویلا، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: موج های نو کرونا به راحتی فروکش نمی نمایند، با توجه به حجم بستری ها و مراجعات سرپایی برای درمان کرونا در کشور به نظر می رسد که ما به این زودی ها به نقطه مطلوب نمی رسیم.

بروز نشانه های کرونای دلتا در 70 درصد مبتلایان

به گزارش فارس، علیرضا ناجی ویروس شناس گفت: متاسفانه اوضاع کشور از نظر آمار شیوع ویروس کرونا مناسب نیست.

وی اضافه نمود: تصمیم گیری های نامناسب و دیرهنگام باعث می شوند تا بحران های متعدد و متنوع در پاندمی کرونا شکل بگیرند.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه نمود: قوانین مرتبط با رعایت پروتکل های بهداشتی در بیشتر اوقات مورد نظارت و اجرای دقیق قرار نمی گیرند.

وی با اشاره به این که موج های تازه کرونا به راحتی فروکش نمی نمایند، اسم کرد: با توجه به حجم بستری ها و مراجعات سرپایی برای درمان کرونا در کشور به نظر می رسد که ما به این زودی ها به نقطه مطلوب نمی رسیم.

علیرضا ناجی با اشاره به این که حدود 5 تا 10 درصد از بیماران مبتلا به کرونا به طور خانگی مورد درمان قرار می گیرند، گفت: واکسیناسیون عمومی مهم ترین و موثرین عامل برای کنترل ویروس کرونا است.

وی با بیان این که پیک های چهارم و پنجم کرونا با سناریوی یکسان به راه افتاند، توضیح داد: ما باید قبل از همه گیری جهش دلتا استان های مشکوک را قرنطینه می کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه نمود: در حال حاضر نشانه های جهش دلتا در حدود 70 درصد از مبتلایان به کرونا دیده می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه روزنه گفت: ممکن است بعضی از واکسن ها در مقابل جهش دلتا مصونیت کامل و دقیقی ایجاد ننمایند، اما همین واکسن ها در راستا کنترل پاندمی کرونا موثر هستند.

علیرضا ناجی با اشاره به سفر های اخیر مردم در تعطیلات هفته گذشته، در برنامه روزنه شرح داد: ما در بعضی از مواقع باید قرنطینه را با راه چاره های نظامی به طور دقیق و جدی اجرا کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1059

به "بروز نشانه های کرونای دلتا در 70 درصد مبتلایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروز نشانه های کرونای دلتا در 70 درصد مبتلایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید