اوپک حمله به تأسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد

به گزارش مجله صادق ویلا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در بیانیه ای حمله به تأسیسات نفتی عربستان در جده را محکوم کرد.

اوپک حمله به تأسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، اوپک حمله تروریستی به تاسیسات نفتی شرکت دولتی سعودی آرامکو که سبب آتش سوزی در مخزن سوخت یک ایستگاه توزیع فرآورده های نفتی در شمال جده شد را اقدامی ناجوانمردانه علیه تأسیسات اساسی که به توزیع نیازهای حیاتی انرژی کمک می کند، دانست.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در این باره گفت: اقدام های خرابکارانه ای از این قبیل، برای امنیت تأمین انرژی و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان زیان آور است و می تواند سبب تردید و نوسان های بسکمک در بازار شود.

وی افزود: از شنیدن اینکه آتش نشانان توانستند به سرعت آتش را خاموش کنند بسیار راضی شدیم و خوشبختانه این حادثه هیچ زخمی و تلفاتی نداشت.

بارکیندو شرح داد: واکنش سریع سعودی آرامکو و اعلام اینکه تأمین سوخت مشتریان این شرکت تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفته است، به این معناست که این حادثه هیچ تأثیر منفی بر بازار ندارد.

به تازگی حادثه دیگری نیز در حوالی یک سکوی شناور ایستگاه توزیع نفت در جازان رخ داده بود و حمله تروریستی دیگری در ماه سپتامبر 2019 تأسیسات نفتی در بقیق و خریس را هدف حمله قرار داده بود. این اقدام ها با هدف قطع منابع انرژی و ایجاد بی ثباتی در بازارهای نفت و اقتصاد جهانی صورت رخ می دهند.

این سازمان مخالف اقدام های خرابکارانه و به طور کامل به برقراری ثبات در بازار متعهد است و تلاش می کند منبعی قابل اطمینان برای تأمین نیاز مشتریان خود در سراسر جهان فراهم کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 649

به "اوپک حمله به تأسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپک حمله به تأسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید