افشاگری رویترز از پیشنهادهای خلیلزاد برای تکمیل فرایند آزادی زندانیان طالبان

به گزارش مجله صادق ویلا، در حالی که رئیس جمهور افغانستان بر تصمیم گیری لویه جرگه درباره آزادی 400 نفر از زندانیان طالبان تاکید دارد، رویترز پیشنهادهای نماینده ویژه آمریکا برای آزادی این زندانیان را منتشر نموده است.

افشاگری رویترز از پیشنهادهای خلیلزاد برای تکمیل فرایند آزادی زندانیان طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در پیامی گفت که دولت 400 نفر از مجموع 5 هزار زندانی طالبان را آزاد نخواهد کرد و برای آزادی آن ها لویه جرگه برگزار خواهد شد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر تازه اش به کابل پیشنهاد داده است که این زندانیان پس از آزادی به یک مرکزی منتقل شوند و تحت نظارت مشترک دولت و طالبان در بازداشت خانگی باشد.

به گزارش رویترز 200 نفر از این 400 زندانی طالبان متهم به طراحی عملیات گسترده به سفارتخانه ها، ادارات دولتی و مکان های عمومی از جمله انفجار عظیم مقابل سفارت آلمان در کابل در سال 2017 میلادی هستند.

یک دیپلمات خارجی نیز گفت که خلیلزاد علاوه بر پیشنهاد بازداشت خانگی زندانیان طالبان چند گزینه دیگر را نیز به دولت افغانستان پیشنهاد نموده که آزادی زندانیان بدون اعلام عمومی یکی از آن ها است.

بر اساس پیشنهاد خلیلزاد، زندانیان با فاصله کمی از شروع مذاکرات بین الافغانی آزاد خواهند شد و یا اینکه طالبان باید درباره آزادی 200 نفر از مورد مشاجره ترین زندانیان این گروه مسامحه نمایند.

از سوی دیگر نیز دو نفر از اعضای ارشد طالبان گفتند که خلیلزاد وعده داده که مسئله آزادی زندانیان این گروه را زودتر حل نماید و طالبان انتظار دارد که زندانیان به جامانده آن ها در تعطیلات 3 روزه عید قربان آزاد شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 455

به "افشاگری رویترز از پیشنهادهای خلیلزاد برای تکمیل فرایند آزادی زندانیان طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری رویترز از پیشنهادهای خلیلزاد برای تکمیل فرایند آزادی زندانیان طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید