اشرف غنی خواهان حمایت رقبای سیاسی خود شد

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، اشرف غنی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به عنوان نفر اول و پیروز این انتخابات معرفی شده، با برگزاری مراسمی به عنوان رئیس جمهور افغانستان سوگند یاد کرد.

اشرف غنی خواهان حمایت رقبای سیاسی خود شد

در این مراسم اشرف غنی از رقبای سیاسی خود خواست تا به او فرصت کار کردن بدهند و با همراه شدن با دولت او به افغانستان خدمت نمایند.

اشرف غنی خطاب به شهفرایندان افغانستان گفت: حکومت از آن شماست و من خدمت رسان به همه شما هستم چه آنهایی که به من رای دادید چه آنهایی که انتخاب دیگر داشتید.

نامزد پیروز معرفی شده در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، همچنین پیروزی خود را پیروزی ایده و تفکر جمهوریت خواند و گفت: ما صلح با عزت می خواهیم.

به گفته اشرف غنی، صلح با عزت و با همت مردم در این کشور تامین خواهد شد.

در این مراسم غنی همچنین به زنان متعهد شد که از حقوق آنها دفاع کند و از رقبای سیاسی خود خواست تا توانایی های خود را جمع نمایند تا مردم طعم صلح را بچشند.

در خصوص زندانیان طالبان نیز غنی گفت: فردا در خصوص رهایی زندانیان طالبان فرمانی را صادر خواهم کرد و در ازای رهایی این زندانیان ما شاهد کاهش قابل ملاحظه خشونت خواهیم بود که مردم آن را احساس خواهند کرد.

بر اساس سخنان اشرف غنی، رهایی پنج هزار زندانی طالبان از پیش شرط های این گروه برای شروع گفت و گو با دولت افغانستان است و لذا هیات مذاکره نماینده با طالبان فردا نهایی خواهد شد.

اشرف غنی در ادامه سخنان خود به روابط نامرئی میان داعش و طالبان اشاره نمود و گفت: حمله به مراسم سالگرد عبدالعلی مزاری نشان می دهد که روابط نامرئی ولی اساسی میان داعش و طالبان وجود دارد. طالبان دارای عقبه پشتیبانی برون مرزی اند و خواست ما این است که حامیان بیرونی طالبان، مشخصاً یعنی پاکستان، شامل فرایند صلح شوند.

چند برابر شدن درآمدهای افغانستان از دیگر وعده های اشرف غنی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بود که در این ارتباط گفت: در نتیجه پاکسازی نظام اداری، درآمد کشورش چند برابر خواهد شد.

غنی همچنین به افزایش صادرات محصولات کشاورزی و بهبود شاخصه های انسانی افغانستان در آینده نیز به عنوان برنامه های خود اشاره نمود.

سخنان اشرف غنی در این مراسم همزمان با برگزاری مراسم مشابه دیگری در کابل از سوی عبدالله عبدالله ایراد شده که در آن جا نیز عبدالله عبدالله به عنوان رئیس جمهور جدید افغانستان سوگند یاد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 150

به "اشرف غنی خواهان حمایت رقبای سیاسی خود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی خواهان حمایت رقبای سیاسی خود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید