اردوغان به احیای ظلم امپراتوری عثمانی در لیبی متهم شد

به گزارش مجله صادق ویلا، رئیس مجلس لیبی (مستقر در شرق) امروز (چهارشنبه) از کشورهای عربی خواست برای سرانجام دادن به مداخلات خارجی در امور این کشور شمال آفریقا نقش سازنده ای ایفا نمایند و رئیس جمهوری ترکیه را به احیای میراث ظلم امپراتوری عثمانی متهم کرد.

اردوغان به احیای ظلم امپراتوری عثمانی در لیبی متهم شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عقیله صالح، رئیس مجلس شرق لیبی (طبرق) که وابسته به خلیفه حفتر است، در سخنانی در مجلس عربی در قاهره با بیان اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از کدام میراث در لیبی صحبت می نماید، وی را به احیای میراث ظلم امپراتوری عثمانی در لیبی متهم کرد.

وی تأکید کرد نیروهای مسلح وابسته به دولت توافق ملی به رهبری فایز السراج بر مساحت وسیعی از طرابلس کنترل دارند و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی مأموریت خود را در آزادسازی پایتخت این کشور از کنترل این دولت کامل خواهند کرد. صالح شورای ریاستی دولت توافق را که به گفته وی دوره اش منقضی شده، بازیچه دست شبه نظامیان توصیف کرد.

رئیس مجلس طبرق گفت، دولت السراج به توافق نامه سیاسی پایبند نیست و شایستگی امضای توافق نامه های بین المللی سیاسی را ندارد. وی از مجلس عربی خواست از به رسمیت شناختن شورای ریاستی منصرف گردد.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه جامعه بین الملل شورای ریاستی ای را به رسمیت شناخته که به ترکیه اجازه می دهد در امور کشورش مداخله کند، تاکید نمود دوره صلاحیت این شورا سرانجام یافته است.

صالح ادامه داد، مجلس طبرق با توافق نامه ترسیم مرزها که توسط دولت توافق ملی و ترکیه به امضا رسیده، مخالف است و از کشورهای عربی می خواهد برای مقابله با حمله ترکیه به لیبی نقش فعالی ایفا نمایند.

رئیس مجلس شرق لیبی سه شنبه نیز از فروپاشی آتش بس در طرابلس و تداوم درگیری ها برای آزادسازی این شهر از کنترل دولت توافق ملی خبر داده بود. وی گفت: دولت السراج استعمار را برای مردم لیبی به ارمغان آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 50

به "اردوغان به احیای ظلم امپراتوری عثمانی در لیبی متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان به احیای ظلم امپراتوری عثمانی در لیبی متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید