آمریکا طرح پوتین برای تمدید پیمان استارت نو را رد کرد

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز آدینه طرح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تمدید پیمان اتمی استارت نو را رد کرد.

آمریکا طرح پوتین برای تمدید پیمان استارت نو را رد کرد

این مقام آمریکایی گفت: پاسخ امروز رئیس جمهور پوتین برای تمدید نیواستارت بدون توقف تسلیحات هسته ای، نتیجه ای ندارد. ایالات متحده درباره کنترل تسلیحاتی که به امنیت تمام دنیا منجر می گردد، جدی است. ما امیدواریم روسیه قبل از آنکه یک رقابت تسلیحاتی پرهزینه شروع گردد در موضعش تجدیدنظر کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز آدینه خطاب به آمریکا پیشنهاد کرد: پیمان استارت نو بدون هیچ پیش شرطی یک سال دیگر تمدید گردد.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص اضافه نمود: به سیستم های تسلیحاتی جدیدی دست یافتیم که آمریکا آنها را در اختیار ندارد؛ اما از تبادل نظر در این باره نیز امتناع نمی کنیم.

پوتین در ادامه اضافه نمود: در صورتی که پیمان استارت نو با آمریکا ادامه نیابد و از سر گرفته نگردد، این موضوع تأسف برانگیز خواهد بود.

لازم به ذکر است، در آگوست سال 2019 میلادی آمریکا در اقدامی خصمانه از پیمان منع فراوری موشک های هسته ای میان برد (INF) با روسیه خارج شد و لذا پیمان جدید کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت نو (New START) تنها توافق به جامانده میان دو کشور در این راستا به شمار می آید؛ پیمانی که در ماه فوریه سال 2021 منقضی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 568

به "آمریکا طرح پوتین برای تمدید پیمان استارت نو را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا طرح پوتین برای تمدید پیمان استارت نو را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید