آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا، از فردا

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران، سعید نمکی، در سی و ششمین آیین پویش ره سلامت که در آذربایجان غربی برگزار شد، اضافه نمود: با وجود اینکه در بحث خرید واکسن کرونا دوستان و دشمنان، کم کاری کردند اما از فردا با تزریق روزانه 400 هزار دز واکسن، با قدرت تمام واکسیناسیون کرونا شروع می شود.

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا، از فردا

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم ها و کمبودها، به دلیل بیماریابی و درمان سرپایی، موج چهارم را با کمترین مرگ و میر پشت سر گذاشتیم، افزود: از دو ماه پیش با نقطه یابی کانون های ویروس جهش یافته در استان های آذربایجان غربی، یزد، قم، هرمزگان، توانستیم از توسعه این ویروس جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت گفت: با وجود دستور سریع رهبری برای تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به نظام سلامت در فروردین سال 99، تا به امروز قسمت قابل توجهی ازاین اعتبار هنوز به دست نظام سلامت نرسیده است.

نمکی با اشاره به اینکه امروز کشور به صادر کننده ماسک، لوازم بهداشتی و دستگاه اکسیژن ساز تبدیل شده است، یاد آورشد: در یک سال گذشته، 160 دستگاه سی تی اسکن، 400 آزمایشگاه تشخیص مولکولی و 490 دستگاه اکسیژن ساز در سطح کشو نصب شده است.

نمکی با تکرار این ادعا که در حال حاضر 600 تخت بیمارستانی خالی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: در چند روز گذشته سه دستگاه اکسیژن ساز هم در بیمارستان های سیستان و بلوچستان نصب شده است.

وزیر بهداشت شرح داد: امروز تولید داخلی دارو، 92درصد افزایش یافته و 30 درصد با وجود کرونا از واردات دارو دارای مشابه داخلی جلوگیری شده است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

(عکس تزئینی است.)

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1027

به "آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا، از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا، از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید